دریادل

اخبار متنوع و گونان جهان هستی

دریادل

اخبار متنوع و گونان جهان هستی

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی
نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی

نویسنده:موسی‌الرضا قمری
با گذشته قریب به سه دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هنوز هم یاد حماسه سازان دوران انقلاب در خاطره‌ها زنده است.  
ادامه مطلب ...

سوء استفاده جنسی شاه از یک دختر دبیرستانی

سوء استفاده جنسی شاه از یک دختر دبیرستانی

  سوء استفاده جنسی شاه از یک دختر دبیرستانی

نویسنده : زهرا سعیدی
  فساد اخلاقی شاه در آیینه خاطرات علم؛
فساد اخلاقی و سیاسی، یکی از ویژگی‌های ساخت قدرت در بسیاری از نظام‌ها و یا رژیم‌های غیرمردمی محسوب شده و عاملی جهت سنجش کارآمدی سیاسی می‌باشد. بهره‌گیری از جایگاه سیاسی، جهت برآورده ساختن اهداف و امیال شخصی از عواملی بود که شخص محمدرضا شاه؛ پادشاه مخلوع ایرانی نیز از آن در طول دوران سلطنت خود استفاده نمود. 
ادامه مطلب ...

قوی ترین ماشین آتش نشانی در جهان

 قوی ترین ماشین آتش نشانی در جهان

به تازگی تصاویر و ویدیو هایی با نام “بزرگترین و قدرتمندترین خودرو آتش نشانی” در جهان، بین کاربران شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد.

عکس: قوی ترین ماشین آتش نشانی در جهان

چندی است تصاویر و ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی با نام “بزرگترین و قدرتمندترین خودرو آتش نشانی” منتشر شده است که نشان می دهد چگونه این غول آتش نشان، به جنگ حریق می رود. این خوردو که تانک اطفای حریق “Big Wind” نام دارد توسط مهندسان مجارستانی به سفارش ایالات متحده ساخته شده است. بیگ وایند در حقیقت یک خودروبا زنجیره های بولدوزری اطفای حریق منحصربفرد است که برای خاموش کردن آتش در نقاط حساس همچون چشمه های نفتی و استخراج گاز در نظر گرفته شده است. گفته می شود این خوردو آتش نشانی بر پایه تانک “تی-۳۴” روسیه ساخته شده و به ۲ موتور توربوجت جنگنده میگ-۲۱ برای پرتاب آب مجهز است. بیگ وایند می تواند در هر ثانیه ۸۳۰ لیتر و در هر دقیقه به طور متوسط حدودا ۳۰ هزار لیتر آب را به سمت آتش پرتاب کند. به گفته برخی از تحلیلگران تاریخی، پس از این که ارتش عراق کویت را در دهه ۱۹۹۰ میلادی تسخیر کرد و سپس مجبور به عقب نشینی شد، چاه های نفت کویت را مین گذاری و منفجر کرد که شعله های آتش این مخازن براحتی قابل مهار نبودند. بدین ترتیب بود که ایده های مختلفی برای اطفای حریق های این چنین پیشنهاد شد و در نهایت خودرو اطفای حریق ساخت مهندسان مجارستانی به عنوان گزینه مناسب انتخاب شد.

خودداری فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از نشستن در کنار نماینده نیروی دریایی آمریکا

خبرگزاری میزان- امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از نشستن در کنار نماینده نیروی دریایی آمریکا خودداری کرد.
خودداری فرمانده نیروی دریایی ارتش از نشستن در کنار نماینده نیروی دریایی آمریکابه گزارش گروه سیاسی میزان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که در ضیافت شام نیروی دریایی بنگلادش شرکت کرده بود، هنگامی که متوجه شد میز محل استقرار وی با نماینده نیروی دریایی آمریکا یکی است، از نشستن دور میز شام خودداری کرد.
پس از تذکر هیئت ایرانی، میز شام فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییر و در کنار نماینده آلمان قرار گرفت.


مرد سعودی برای انتقام گیری از همسرش ، دست به اقدام بسیار عجیبی شده است!

مرد سعودی برای انتقام گیری از همسرش ، دست به اقدام بسیار عجیبی شده است!

روش بسیار عجیب مرد سعودی برای انتقام از همسرش!به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک جوان سعودی از همسرش به دلیل تنظیم دادخواست طلاق در دادگاه، انتقام گرفت. این مرد با ارتکاب جرائم متعدد رانندگی به مبلغ ۲۳۷ هزار ریال سعودی از همسرش انتقام گرفت.

این زن گفت: هر روز شماری برگه جریمه به شماره پلاک خودروی من صادر میشد تا اینکه به ۳۷۵ جریمه رانندگی رسید.

گفتنی است؛ این زن سعودی چندی پیش به دلیل نارضایتی از زندگی زناشوئی، دادخواست طلاق در دادگاه تنظیم کرد، دادگاه این پرونده را به کمیته صلح فرستاد تا بتواند این زوج را به زندگی بازگرداند.

این بانوی سعودی، در فهرست اموال و دارائی ها، از خودروئی نام برد که در دست همسرش است و با آن رانندگی می کرد.