دریادل

اخبار متنوع و گونان جهان هستی

دریادل

اخبار متنوع و گونان جهان هستی

انتخابات آزاد در ایران دیکتاتورهای سعودی را به وحشت می اندازد

 به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، «رابرت فیسک» نویسنده و روزنامه نگار در حوزه مسائل خاورمیانه در مقاله ای که روز شنبه در روزنامه انگلیسی زبان «ایندیپندنت» انتشار یافت، می نویسد: «مقامات سعودی از اینکه یک ایرانی خردمند در یک انتخابات آزاد به پیروزی رسیده است، به وحشت خواهند افتاد؛ انتخاباتی که تقریباً هیچ یک از ۵۰ دیکتاتوری به استثنای لبنان، تونس و پاکستان؛ که برای دیدار با ترامپ در ریاض گردهم آمده اند، جرأت برگزاری آن را نخواهند داشت».
رابرت فیسک در بخشی دیگر از مقاله خود با اشاره به نرخ مشارکت ۷۰ درصدی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ (در مقایسه با مشارکت اسفبار ۵۸ درصدی مردم آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶)، ایرانیان را مردمی آگاه به امور سیاسی و علاقمند و مصمم در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کند.

سامانه‌های موشکی جدید وارد چرخه دفاعی پدافند هوایی شده‌اند

سامانه‌های بومی نیاز ما را برآورده کرده/ سامانه‌های موشکی جدید پدافند هوایی عملیاتی شده‌اند

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در جمع کارکنان این قرارگاه اظهار داشت: پدافند هوایی در حوزه کشف و شناسایی، راداری، تجهیزات شنود الکترونیکی و سامانه‌های شناسایی دوست از دشمن به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است. 
وی افزود: استقرار این سامانه‌های متعدد در ساختار پدافند هوایی کشور باعث شده است تا مرزهای هوایی تحت رصد دایمی و دقیقی قرار گیرد.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: در بخش توانایی‌های دفاعی و پدافندی، سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی پدافند که به صورت بومی تولید شده‌اند نیاز ما را برای درگیری با اهداف هوایی متخاصم برآورده می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: سامانه‌های موشکی جدید هم پس آزمایش موفق عملیاتی در چرخه دفاعی پدافند هوایی کشور قرار گرفته‌اند و به انجام ماموریت می‌پردازند.

ارتش ایران در فهرست 25 ارتش قدرتمند جهان+ لیست


ارتش ایران در فهرست 25 ارتش قدرتمند جهان+ لیست

  به نقل از نشریه «آلگماینر»، تازه‌ترین رده‌بندی که تحلیلگران مسائل نظامی روز گذشته (جمعه) در وبسایت «گلوبال فایر پاور» منتشر کردند، نشان می‌دهد ارتش ایران در میان 25 ارتش قدرتمند نخست جهان قرار دارد.








  ادامه مطلب ...

حمله به قدرت موشکی سپاه صهیونیست‌ها را ذوق‌زده کرد


محافل و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سخنان خلاف امنیت ملی ...درباره قدرت موشکی ایران استقبال کردند.

...از اینکه سپاه پاسداران به هنگام تهدید آمریکا و اسرائیل، زرادخانه‌های موشکی ایران را به نمایش گذاشته بود، اظهار ناخرسندی کرده و آن را کارشکنی در مقابل برجام خوانده بود!

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این زمینه نوشت:  ... در مناظره‌های انتخاباتی، سپاه پاسداران را متهم کرد که با نوشتن شعار علیه اسرائیل روی موشک‌ها، اقدام به مانع‌تراشی در توافق هسته‌ای کرده است. او گفت چرا شهرهای زیرزمینی موشک را نشان دادند؟

روزنامه جروزالم‌پست هم با برجسته کردن سخنان ... نوشت؛ او تندروها را متهم به اخلال در توافق هسته‌ای کرد و گفت نباید روی موشک‌ها نوشته می‌شد «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود».